Gözəl yazmaq qabiliyyətinin insanın digər zehni və aktiv qabiliyyətləri ilə necə əlaqəli olduğunu heç düşünmüsünüzmü? Birinci sinfə qayıt. Çubuqları və qarmaqları bərabər çıxarmaq üçün əlimi idarə etmək necə də çətin idi. Bəs onları sözlərlə birləşdirmək nə vaxt lazım olub? Və başqa nə vaxt səhvsiz yazmaq lazım idi? Bəs əl yazısı, əsasən, həyatımızda yox olarsa, nə baş verəcək, nə itirəcəyik?
Məsələ burasındadır ki, biz yazanda kifayət qədər monoton hərəkətlər edirik və beynimiz çox da gərginləşmir, yəni yazı yazarkən mümkün olan yükü və məşqi qəbul etmir. İdmançılar əzələlərə məşq etməyi dayandırsanız, onlara nə baş verdiyini yaxşı bilirlər. Əgər onlara ümumiyyətlə yük vermirsənsə, yəni gəzmirsən, bağda işləmirsən, çanta daşımırsansa, o zaman zəiflik və zəiflik insanı təhdid edən ən pis şey deyil. Eyni şey beyinlə də baş verir - əgər müəyyən zonalar "nasos" edilmirsə, onlar sadəcə inkişaf etmir və ya inkişaf etdirilibsə, pisləşirlər.
Adətən insanlar xəttatlığın uşaqlar üçün faydalarından danışmağı sevirlər, lakin böyüklər üçün bu, heç də az əhəmiyyət kəsb etmir. Yazmaq bacarığı get-gedə itir. Əllə yazmağın beynin müəyyən mühüm sahələrini işləməsi faktı funksional maqnit rezonans görüntüləmə ilə elmi və eksperimental olaraq sübut edilmişdir. Bunlar yaddaş, əzələ məlumatlarının işlənməsi, kosmosda oriyentasiya və keçid qabiliyyətinə cavabdeh olan beynin sahələridir. Beyindən əl, bilək, dirsək, barmaqlara bir siqnal ötürmək, necə hərəkət etmələri lazım olduğunu, "a" hərfinin yanında bərabər oval yazmaq üçün bir insan çox səy göstərir. Beyin hər səliqə ilə çəkilmiş hərflə məşq edir. Ancaq eyni zamanda, məktubun, hərfin, sözün, ifadənin hansı elementini xatırlamaq lazımdır - daha da irəli gedin. Yəni, yalnız gözəl çubuqlar və dairələr yazmaq deyil, eyni zamanda düşünmək də lazımdır.
Tanınmış beyin tədqiqatçısı, biologiya elmləri doktoru Tatyana Çerniqovskaya mühazirələrinin birində dinləyicilərin diqqətini qədim Çində yüksək vəzifələrə iddia edənlərin iki imtahan verməli olduğuna yönəldib. Və bu, qanunlar və tarix bilikləri deyil, xəttatlıq və versifikasiyadır. Təbii ki, yüksək rütbələr üçün katiblər lazımi məlumatları və ya sənədi yaza bilərlər. Bu bacarıq sırf texniki baxımdan tələb olunmur. Tatyana Chernigovskaya deyir ki, yüksək səviyyəli yazı insanın "məşq edilmiş əli, öyrədilmiş beyni, səbri, dəqiqliyi, konsentrasiyası və estetik hissi var, çünki xəttatlıq bir sənət növüdür" deyir.
Xəttatlıq həqiqətən bir sənət növüdür. Və ən əsası, bu gün əl yazısının yoxa çıxmasına mane olan budur. Başqa bir şey də odur ki, bu fəaliyyətin dəyərini hələ hər kəs dərk etməyib, hamı buna vaxt tapmır, amma bu vəziyyət artıq müsbətə doğru dəyişir. Əl yazısı ilə mədəniyyəti və ya tarixi birləşdirən maraqlı xəttatlıq məktəbləri yaranır. Qədim rus xəttatlığı "Qorlitsa" məktəbində, məsələn, qədim rus yazı növlərini mənimsəyə, əcdadlarımızın yazdığı kimi yazmağı öyrənə bilərsiniz.Daha ətraflı vebinarda öyrənin.
“Böyüklər əllə yazmağı dayandırdılar. Gündəlik həyat üçün lazım olmadığı üçün bu funksiya itir. İnsanlar iş yerində əl yazmır, əl ilə gündəlik saxlamır, “canlı” məktublar yazmır. Bu vəziyyətdə yeganə çıxış yolu xəttatlığı bir sənət kimi ruh üçün tətbiq etməkdir. İndi bədənin müəyyən bir kultu var - fitness, yoga, qidalanma. Həm də beyninizi və gözəllik hissini - xəttatlıqla məşğul olmaq üçün məşq etmək lazımdır”, - qədim rus xəttatlığı məktəbinin banisi Nina Jiltsova deyir.
Və belə görünür ki, əl yazısı və əlyazmaları nəhayət, tezliklə sənət bölməsinə keçəcək və gündəlik səviyyədə demək olar ki, yox olacaq. Çünki indi gündəlik həyatda uşaqlardan, böyüklərdən əllə yazmağı tələb etmək axmaqlıqdır. Puşkin bizim dövrümüzdə yaşasaydı, çətin ki, əllə də yazardı. Ancaq əl yazısından imtina etmək daha axmaqlıqdır, baxmayaraq ki, bunun nəticələrini hələ tam görmürük. Təcrübə aparın - bir poçt kartı gözəl və mənalı şəkildə imzalamağa çalışın. Dəhşətə düşə bilərsiniz, çünki əlləriniz itaət etmək istəməyəcək, hərflər üçüncü sinif şagirdinin dəftərdə yazdığı kimi görünəcək və dərsin özü sizə ən azı bir saat çəkə bilər. Fikrimizdə hələ də “yazmağı bilirik”, çünki məktəbdə çox yazırdıq. Amma əslində - bacarıq demək olar ki, itirilir.
Əgər belədirsə, onu dəyişdirmək üçün heç vaxt gec deyil. Xəttatlıqda maraqlı bir istiqamət seçin və məşq etməyə başlayın.
“Niyə təkbaşına xəttatlıq etmək çətindir? Bir çoxları cəhd etməyə başlayır, əlbəttə ki, alınmır və təslim olurlar. Bizə yaxşı məşqçi, müəllim, məktəb lazımdır. Bir şəxs məktəbdə sonuncu dəfə əlində fırça tutsa da, heç vaxt qələm tutmasa belə, biz köhnə rus xəttatlığını mütləq sıfırdan öyrədirik. Və eyni zamanda, biz təkcə mexaniki olaraq çubuq və qarmaqlar, reseptlər yazmırıq, məktəbimizin əsas vəzifəsi insanı sənətkar kimi hiss etməkdir. Belə ki, o, əcdadlarının sözlərinin dərinliyi ilə hopsun. Axı dil böyük dəyişikliklərə məruz qalıb və məktəbimiz ulu babalarımızın mentalitetini görməyə imkan verən zaman maşınıdır. Təsəvvür edirsiniz ki, Radzivilov xronikasını orijinalda oxuya bilərsiniz? "- Gorlitsa müəllimi və qurucusu Nina Zhiltsova deyir.
Gənc rəssamlar və dizaynerlər öz işlərində cəsarətlə qədim əlyazma şriftlərindən istifadə edir, çox dərin layihələr yaradırlar. Divarlarda xəttatlıq çox populyardır: müğənni Timati mənzilində divarların xəttatlıq rənglənməsini sifariş etdi və Letual şirkəti bu üslubda tam bəzək etdi. Bu gün "xəttatlıq modası" haqqında danışa bilərsiniz: bir çox dizaynerlər paltarların üzərindəki çaplarda yazı və hərflərdən istifadə edir, rəssamlar isə köynəkləri əl ilə rəngləyir və məhsullarını yuvarlaq məbləğlərə satırlar. Axı söz özünüzü birbaşa paltarda və ya divarda və ya çantada ifadə etmək imkanıdır. Sevimli misra, sitat, mahnı - fərqlənmək və daxili dünyanız haqqında "səssiz" danışmaq imkanı.
Lakin geniş kütlə üçün xəttatlıq dəbdəbə, yüksək sənət olaraq qalır. Kimsə başlamağa qorxur, kimsə bu dərsin əhəmiyyətini anlamır. Və elə indidən xəttatlıqla məşğul olmağa başlamalısınız. Bunun üçün sadəcə maraqlı öyrənmə formatı seçin, qələm və kağız götürün və yaratmağa başlayın. Sonra qocalıqda Alzheimer xəstəliyindən və yaddaş problemlərindən qaçacağımıza ümid edə bilərik və bu gün əqli, fiziki və mənəvi cəhətdən daha inkişaf edə bilərik. Axı xəttatlıq həm də ruhun rahatlığı və yaradıcılığıdır. Və ən əsası, hər kəs üçün əlçatandır.
bakunews.az